9 ЗВІЛЬНЕННЯ ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЧИ ДЖЕРЕЛ ІОНІЗУЮЧОГО ВИПРОМІНЮВАННЯ (В РАМКАХ ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ) ВІД РЕГУЛЮЮЧОГО КОНТРОЛЮ9.1 Практична діяльність та(або) джерела іонізуючого випромінювання в рамках практичної діяльності можуть бути повністю або частково звільнені від регулюючого контролю. Звільнення здійснюється регулюючими органами, якщо виконуються критерії звільнення, наведені в даному розділі, або якщо джерела відповідають тим рівням звільнення, які визначені регулюючими органами на основі згаданих критеріїв звільнення. 9.2 Критерії звільнення практичної діяльності та(або) джерел іонізуючого випромінювання (в рамках практичної діяльності) від регулюючого контролю базуються на наступних загальних принципах: а) індивідуальні дози опромінення, обумовлені практичною діяльністю та(або) джерелами, звільненими від регулюючого контролю повинні бути настільки низькими, щоб явно була відсутня необхідність в їх регулюванні; б) колективні дози опромінення, пов’язані з практичною діяльністю та(або) джерелами, звільненими від регулюючого контролю повинні бути настільки низькими, щоб величина прогнозованих стохастичних віддалених ефектів від цих колективних доз була настільки малою, щоб нею можна було знехтувати; в) при реалізації принципів, сформульованих в підпунктах а) та б) беруться до уваги дози, які можуть виникнути при проектних аваріях, тобто звільнені види практичної діяльності та(або) джерела повинні бути настільки безпечними, щоб низька імовірність несприятливого розвитку подій забезпечувала виконання вимог згаданих підпунктів. 9.3 Звільнення практичної діяльності та(або) джерел іонізуючого випромінювання (в рамках практичної діяльності) від регулюючого контролю може бути повним і обмеженим. Повне звільнення9.4 Практична діяльність чи джерела іонізуючого випромінювання в рамках практичної діяльності можуть бути звільнені регулюючим органом від регулюючого контролю без подальшого розгляду (повне звільнення), якщо за всіх можливих реальних обставин вони одночасно задовольняють наступні два критерії звільнення: а) індивідуальна річна ефективна доза будь-якої особи з населення від звільненої практичної діяльності або джерела не перевищує 10 мкЗв·рік-1; б) колективна ефективна доза за рік від звільненої практичної діяльності або джерела не повинна перевищувати 1 люд.-Зв, або внаслідок оптимізації протирадіаційного захисту доведено, що звільнення є найкращим рішенням. 9.5 У відповідності з принципами звільнення (п. 9.2) та відповідно до критеріїв, викладених у п. 9.4, наступні джерела в рамках практичної діяльності звільняються без подальшого розгляду від регулюючого контролю: а) радіоактивні речовини, що використовуються в рамках практичної діяльності, для яких або активність даного радіонукліду в них у будь-який момент часу, або його питома активність не перевищують рівнів звільнення, які визначаються ОСПУ (за виключенням випадків, зазначених в п. 9.7); б) пристрої, що генерують iонiзуюче випромiнювання, які схвалені регулюючим органом для використання без регулюючого контролю. 9.6 Якщо джерело та(або) практична діяльність звільняється від регулюючого контролю, то автоматично від регулюючого контролю звільняються всі види викидів, скидів та відходів, що пов’язані з даним джерелом чи практичною діяльністю. 9.7 Для визначених регулюючим органом видів практичної діяльності контроль може здійснюватися на рівнях, нижчих за рівні звільнення. Обмежене звільнення9.8 Обмежене звільнення (звільнення від певних видів регулюючого контролю) практичної діяльності та(або) джерел в рамках практичної діяльності дозволяється регулюючими органами за умов, які визначаються регулюючими органами. 9.9 Детальні вимоги до порядку звільнення, а також детальний перелік умов, за яких здійснюється звільнення встановлюється окремим документом, що розробляється регулюючими органами.
|
|